بلاگ پارسی سلمان م.

گنو، تریسکل، نرم‌افزار آزاد، ای‌مکس، اوبونتو، مهندسی عمران، برنامه‌نویسی، گنو/لینوکس، ...

بلاگ پارسی سلمان م.

گنو، تریسکل، نرم‌افزار آزاد، ای‌مکس، اوبونتو، مهندسی عمران، برنامه‌نویسی، گنو/لینوکس، ...

آخرین نظرات
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۱۸:۵۰ - فاطمه
    مرسی

مدیریت محتوا در سورس‌فورج

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶ ب.ظ

سورس‌فورج (SourceForge) وب‌گاهی هست که یک سری خدمات ارزنده رو به صورت رایگان به کاربران نرم‌افزارهای آزاد می ده. خدمات این وب‌گاه شامل امکان کدنویسی اشتراکی با استفاده از نرم‌افزارهای کنترل نسخه مثل گیت، سی‌وی‌اس و غیره، امکان ایجاد صفحه‌ی وب برای پروژه‌های نرم‌افزارهای آزاد، امکان قراردادن فایل‌های حجیم برای دانلود (حتی بالاتر از یک گیگابایت)، ایجاد فضای اختصاصی برای هر پروژه بدون محدودیت فضا و غیره اشاره کرد.


در این سری از پست‌ها می‌خوایم در رابطه با بخشی حرف بزنیم که کمتر در موردش حرف زده شده، یعنی فضایی که به هر پروژه اختصاص داده می‌شه تا وب‌گاه خودش رو بر روی اون سوار کنه. بر روی این فضا، می‌توان هرگونه نرم‌افزار آزادی رو نصب کرد، مثل سامانه‌های مدیریت محتوا (وردپرس، جوملا و ...)، نرم‌افزارهای ویکی (مدیاویکی، دوکوویکی و ...)، فورم (پی‌اچ‌پی‌بی‌بی، اس‌ام‌اف و ...) و غیره. دستری به این فضا از طریق اچ‌تی‌تی‌پی ممکن نیست و بوسیله‌ی اس‌اس‌اچ، اس‌اف‌تی‌پی، ... و نرم‌افزارهایی مثل فایل‌زیلا میشه به اون دسترسی پیدا کرد. همچنین برای این فضا می‌توان یک دامنه‌ی سطح بالا (مثل http://shimool.com که بر روی http://shimool.sourceforge.net سوار شده است.) اختصاص داد. همچنین می‌توان بوسیله‌ی پی‌اچ‌پی‌مای‌ادمین، پایگاه‌های داده را مدیریت کرد.


در پست بعد، در رابطه با چگونگی تنظیم این فضا برای استفاده با فایل‌زیلا را مورد بررسی قرار  خواهیم داد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۷/۲۰
  • ۱۲۴۸ نمایش
  • سلمان محمدی

آموزش سورس‌فورج

سورس‌فورج

نظرات (۲)

  • سعید رسولی
  • سلام
    مخفف‌های انگلیسی که بصورت جدا جدا خونده میشن (نه مثل گنو و گنوم) رو وقتی فارسی می‌نویسید خیلی خوندنش سخت میشه. مخصوصاً وقتی بیشتر از سه حرف باشه. مثل  پی‌اچ‌پی‌مای‌ادمین یا پی‌اچ‌پی‌بی‌بی یا اس‌اف‌تی‌پی!! نمی‌دونم چه اصراری دارید که اینا رو فارسی بنویسید. من که خیلی عصبی میشم وقتی می‌بینم کسی اینطوری نوشته!
    پاسخ:
    چشم. از سری بعد دیگه این‌جوری نمی‌نویسم :)
    آیا میشه از این سورس فورج برای وبسایت شخصی استفاده کرد؟
    یعنی بدونه اینکه نرم افزار متن باز رو بخواهیم روی این سرویس دهنده repo کنیم، فقط از امکاناتش برای میزبانی وبلاگ شخصی مون استفاده کنیم؟ خلاف قوانینش؟ و اگر خلافه، چنانچه این کار رو بکنیم، متوجه میشن و delete میکنند؟
    پاسخ:
    سلام.
     سوال خیلی خوبی پرسیدید چون باید این رو هم می‌گفتم :)
    بله امکانش هست. اگر شما عضو یکی از پروژه‌های سورس‌فورج باشید، برای موارد شخصی هم می‌تونید از سورس‌فورج استفاده کنید.
    برای هر کاربر یک صفحه‌ی شخصی توی سورس‌فورج ایجاد می‌شه. (http://USERNAME.users.sourceforge.net) و می‌تونید بر روی این فضا هم دامین سطح بالا set کنید و هم می‌تونید که به عنوان یه وبلاگ شخصی ازش استفاده کنید.

    اطلاعات بیشتر:
    http://sourceforge.net/apps/trac/sourceforge/wiki/Developer%20web
    http://sourceforge.net/apps/trac/sourceforge/wiki/What%20is%20a%20project%20developer?
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی